Co všechno zahrnuje pojem SEO

on

Pokud jste noví v tomto internetovém světě návštěvnosti a vydělávání peněz, tak jistě nevíte úplně všechno, co se dá, o tomto pojmu – SEO. Anglická zkratka v sobě skrývá termín „search engine optimalization“, nebo-li optimalizace pro internetové vyhledávače. O co se vlastně jedná?

graf znázorňující vývin vyhledávání na telefonech

SEO je množina nejrůznějších praktik, postupů a aktivit, které mají jediný cíl – aby vaše webová stránka, váš e-shop nebo váš blog byl na prvním místě ve vyhledávání pro určitý termín. Všichni jsme někdy na internetu vyhledávali – ať už to byly dárky, informace nebo třeba pracovní místa. Vždycky do kolonky vyhledávání zadáváme nějaké klíčové slovo, které následně slouží jako průvodce toho, co se vlastně ukáže ve výsledcích vyhledávání.

 

Ať hodí kamenem ten, kdo se vůbec někdy dívá na druhou stránku výsledků vyhledávání.

 

Pokud byste se zeptali, málokdo se proklikne tak daleko, většina klikne na prvních pět či tři výsledky a tím to hasne. A přesně proto je důležité, aby vaše webová stránka či váš e-shop byl mezi těmi prvními – protože jinak se na něj nikdo nepodívá. A s tím souvisí celá řada věcí.

muž kráčející okolo nápisu SEO


A)      Pokud nikdo na váš výsledek neklikne, nikdo neuvidí váš obsah


B)      Pokud nikdo neuvidí váš obsah, nebude se moci seznámit s vaší službou, produktem nebo třeba reklamou, kterou máte umístěnou na webových stránkách


C)      Pokud se nebude moci seznámit s tím, co tam máte teda obsaženo, nebudete mít žádné peníze


D)      Pokud nebudete mít peníze, nebudete si moci dovolit podnikat

 

Takže získávat čím dál větší pozornost na internetu se tedy určitě vyplatí, ať už vyděláváte peníze jakkoliv, zkrátka bez lidí to nejde. A přesně proto jsou tu experti na tyto optimalizace, kteří vám pomohou dostat vaše podnikání na úplně jinou úroveň. Z malého řemeslníka, který se taktak uživí, protože nemá zakázky, se může stát kýžený odborník, který nebude vědět, kam dřív. Z prodejce, o jehož výrobky není zrovna valný zájem, se může stát obchodník, který bude muset neustále doobjednávat či vyrábět další a další, aby nasytil poptávku. To všechno dělá úspěch ve vyhledávání. Protože vyhledávání na internetu je dnes dominantní způsob, jak vlastně lidé prozkoumávají trh.